Carevasăzică deci...

Share This

New wave of wooden language

Azi am auzit pentru a doua oară săptămâna asta o expresie greşit folosită: “cutărică a ieşit din decor”. Expresia corectă este ” ieşire ÎN decor”, provine din Formula 1 (lesne de înţeles, sper, ce ilustrează acolo) şi, folosită la figurat, vrea să sugereze o anumită deviere de comportament, limbaj etc. Ciudat şi simptomatic e faptul că am auzit-o la doi “oameni de televiziune” – ghilimelele sînt din ce în ce mai justificate…
Din spaţiul publicitar mi-au atras atenţia alte două aberaţii, prima ceva mai veche, rămasă doar în memoria mea probabil:
1. Client: B-Mobile, firmă defunctă de accesorii GSM, pare-mi-se înghiţită de Germanos.
Head campanie în print pentru un model oarecare de telefon: Incredibil! Poţi să suni şi să fii sunat!
Minunat… La urma urmei, sînt oameni care nu-şi doresc mai mult de la un telefon. Am dubii însă că ăsta era mesajul ce se dorea transmis.

2. Client: Elvila, firmă mare de mobilă obosită.
Slogan identitate: Mobilă cît vezi cu ochii.
No shit!? May I try something else? Ears… maybe?